Dobra komunikacja pomiędzy pracownikami

W biznesie bardzo ważna jest dobra komunikacja pomiędzy pracownikami. Dzięki temu możliwe jest szybkie wymienianie się informacjami, czy chociażby szukanie pomocy lub potwierdzenia w razie jakichś wątpliwości. Klasyczne polskie biura uniemożliwiają jednak dobre porozumienie się pracowników – są one skonstruowane w taki sposób, że każdy pracownik jest zamknięty w swoim gabinecie a przepływ informacji jest znikomy. Jedynie w czasie przerwy (jeżeli ta jest organizowana w stałym czasie) możliwe jest bardziej swobodne porozmawianie z innymi osobami.

Biura Open space

Dlatego też coraz częściej odchodzi się od takiej formy biur na rzecz bardziej otwartych przestrzeni. Biura Open Space są znacznie lepsze jeżeli chodzi o możliwość kontaktowania się z innymi osobami. Dzięki temu, że wszyscy pracują w jednym miejscu możliwe jest stworzenie mniej formalnej atmosfery, która powinna pozytywny przełożyć się na wykonywaną pracę. Przede wszystkim to właśnie pracownicy będą mogli dogadać się z innymi osobami i to bez większych problemów.

Biuro (pixabay.com)
Biuro (pixabay.com)

Nieformalna atmosfera

Taka przestrzeń pozwala też zmniejszyć dystans pomiędzy różnymi szczeblami pracowników. Wszyscy pracują w podobnym miejscu i to niezależnie od tego czy są szeregowym pracownikiem czy też zajmuje stanowisko kierownicze. Wpływa to pozytywnie na możliwości komunikacyjne, ponieważ nie tworzy się niewidzialna bariera. Dzięki temu kadra kierownicza zna też potrzeby swojej załogi i jest w stanie reagować na wszystko to, co dzieje się w takim miejscu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*