Reklama i promocja przy użyciu portalów społecznościowych.

Reklama dźwignią handlu – to stwierdzenie znane już niemalże każdemu przedsiębiorcy niezależnie od wielkości i branży. Skuteczna reklama nie tylko pozyska nam nowych klientów ale także zbuduje długofalową relację z obecnymi a także poprawi wizerunek firmy. Dziś spośród najróżniejszych strategii i rodzajów reklamy największe żniwo zbiera bez wątpienia reklama internetowa, zwłaszcza ta, która skupia się na portalach społecznościowych. Portale społecznościowe zapewniają dotarcie do szerokiego grona odbiorców a do tego dzięki nieco subtelniejszej formie – nie zostanie uznana za spam. Idealnym narzędziem, łączącym w sobie wszystkie nasze pragnienia i do tego darmowym jest Facebook.

6

Facebook jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym, a co za tym idzie posiadającym rekordową liczbę użytkowników. Od jakiegoś czasu, dzięki rozbudowanym opcjom, stał się także potężnym narzędziem w rękach specjalistów od reklamy i kreowania wizerunku. Obecnie niemal każda forma aktywności gospodarczej posiada swoje miejsce na Facebooku. Jak prowadzić skuteczną kampanię reklamową na Facebooku aby zyskać sobie tysiące sympatyków? Oto kilka rad.

Oficjalny profil zamiast konta prywatnego.

Po pierwsze, musimy stworzyć firmowy profil na Facebooku. Nie jest to, trudne, panel administracyjny Facebooka jest skonstruowany w sposób jasny i prosty, już na stronie głównej znajdziemy informacje jak to zrobić. Cały proces trwa kilka minut. Po zamieszczeniu logo firmy i informacji o jej profilu przystępujemy do działania. Każdy użytkownik, który polubi naszą stronę na Facebooku, będzie otrzymywał na swojej tablicy wszystkie informacje, które będziemy publikować na profilu.

Podtrzymanie relacji z odbiorcami – regularna częstotliwość wpisów.

5

Niezmiernie ważna jest częstotliwość wpisów. Aby podtrzymać relację z odbiorcą posty publikowane muszą być w niewielkich odstępach czasowych, najlepiej regularnie, aby uzyskać efekt przywiązania. Treści przez nas publikowane w sposób oczywisty powinny nawiązywać zarówno do profilu jak o oferty firmy, ale możemy także zamieszczać na tablicy ciekawostki z branży, anegdoty a nawet fotografie i filmy. Obecność multimediów jest niezwykle pomocna przy budowaniu relacji z klientami. Firm zaczyna się jawić jako przyjazna i chętna do współpracy, a także indywidualnie podchodząca do każdego klienta. Aby podtrzymać to wrażenie, używajmy form osobowych czasowników, pierwszej osoby liczby mnogiej podkreślającego identyfikację z odbiorcą.

Podtrzymanie zainteresowania można uzyskać organizując konkursy z niewielkimi upominkami, albo prosząc użytkowników o wzięcie udziału w ankiecie. Najważniejsze, aby na profilu firmowym nie wiało nudą. Gdy tak się stanie, klienci stracą zainteresowanie zarówno stroną jak i usługą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*