Biuro typu 'open space’

W biznesie niezmiernie ważną rzeczą jest zapewnienie pracownikom takiej przestrzeni, w której bez problemów będą w stanie się odnaleźć i pracować tak wydajnie, jak to tylko możliwe. Dlatego też podejście do wyglądu biur oraz rozmieszczenia stanowisk zmieniło się przez lata. Jeszcze kilka lat temu mogliśmy oglądać ciasne biurowce, w których wydzielone były małe pokoje, w których pracowały po 2-3 osoby. W ten sposób komunikacja pomiędzy wszystkimi zatrudnionymi była bardzo utrudniona i ciężko było się rozeznać w tym, gdzie ktoś urzęduje oraz czy jest w pracy czy może został oddelegowany do innych prac. Dlatego też duży nacisk obecnie kładzie się na tym, aby urządzać biura open space, czyli takie, które są otwartą przestrzenią. Wszystkie osoby siedzą w jednym pomieszczeniu i mają bezpośredni ze sobą kontakt.

Komunikacja pomiędzy pracownikami

W taki sposób pracuje się zdecydowanie łatwiej i jeżeli mamy jakąś potrzebę to bez najmniejszego problemu jesteśmy w stanie znaleźć osobę, która jest w stanie nam w tym pomóc. Komunikacja między pracownikami na tym zyskuje i pozwala też na stworzenie bardziej luźnej atmosfery. Dla wielu pracowników jest to znacznie lepsza forma pracy niż na przykład przesiadywanie w pokoju z jedna osobą, której nie lubimy. W takich biurach często również szef zajmuje miejsce na wspólnej sali, ale można spotkać się też z wyjątkowo wydzielonym biurem, gdzie przyjmuje on swoich klientów. Wszystko jest kwestią tego jaki rodzaj pracy jest preferowany oraz od samego charakteru firmy. Może wydawać się, że praca w takich warunkach nie będzie łatwa ze względu np. na hałas. W praktyce okazuje się, że pracownicy są skupieni i nie przeszkadzają sobie nawzajem.

Otwarte biuro ułatwia komunikację między pracownikami (pixabay.com)
Otwarte biuro ułatwia komunikację między pracownikami (pixabay.com)

Spotkania i rozmowy telefoniczne

Problemem mogą być spotkania z klientami lub też rozmowy telefoniczne. Jest to jednak taki problem, który w stosunkowo prosty sposób można rozwiązać. W nowoczesnych biurach zawsze znajdują się sale konferencyjne, gdzie na przykład można rozmawiać z klientami, kontrahentami itd. Dlatego też nie ma problemu, aby wykorzystywać je regularnie. Dysponując globalnym grafikiem jesteśmy w stanie zarezerwować taka salę na konkretną godzinę i wtedy umówić się z klientem. Jeżeli chodzi o rozmowy prowadzone telefonicznie to często spotkamy się z dźwiękoszczelnymi kabinami. Przypominają one standardową budkę telefoniczną i pozwalają one na prowadzenie rozmowy w taki sposób,a by nie przeszkadzać innym pracownikom. To naprawdę dobre rozwiązanie, które sprawdziło się już w niejednym zakładzie pracy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*